Sunday, January 10, 2010

medibitch

my number flashed on the monitor
signaling me to go into the room

room 19 - dental

and so i went in the room,
all smiles and polite
siap bg salam before i went in


serious aku pakai mcm ni gi klinik

the nurse motioned me to get on the uber-scary yet comfortable dentist chair
 
modern, hygienic state-of-the-art torture chambers

the dentist then asked me what my problem was
i said i had a pain in the left side of my mouth
then she examined my mouth
after a while she said that the pain i had is caused by an ulcer
which is caused by my left wisdom tooth constantly rubbing my gums

she went away for awhile and when she returned


she got bitchy.




 yeap dentist tu siap pakai tiara. x tipu


she told me that all she can do today was examine my mouth
and she cant pull out the teeth cuz its already 11am
and she doesnt have any energy left

u have no idea how condescending her tone was
and as she talked to me while i was on the chair staring up at her
her eyes were "terkebil2", half open, half close, in the most annoying and condescending way
like i was a stupid infedil for hurting my gums

weiii minah! mane aku tau kalo x cabut wisdom tooth aku jd camni laa sialllll!!

but i just sat there quietly, didnt wanna retort and risk incurring her wrath
x pasal2 kang, i'd leave the room missing a few teeth and looking like this


well, at least he's happy!


then i asked her should i get all my other wisdom teeth removed seeing as how they're not used for anything

n then she replied in the most irritating manner "bwat ape nk buang benda yg x menyakitkan kita, tau x dlm surgery, ade kemungkinan terpotong saraf, urat dll bla di bla di bla bla blaaaaa"
and the lecture goes on......




i would have slept to, if only her voice wasnt so damn annoying!!!

n being the good patient that i am, i just said "owh, ok" through gritted-teeth yet still being polite as ever.


it'd still be okay if she just left it at that.


but noooooooooo, after that, she scolded me for coming in late
she said that i should come at 7.30am
"kalau makcik2 yg pakai wheelchair tu bole dtg kul 8.00, xkan awak x bole"

wei sial. aku dtg kul 9 kot. tu pon lambat sbb kene tunggu kakak aku hantarkan gi klinik. tunggu register je 1 jam setengah. tgk2 masok bilik kau dah pukul 11


yg x tahan tu, before aku balik, die bole bwat aku mcm budak tadika.
"nanti next time dtg pukul brape???"


 aku pon melompat2 nk jwb. aku yg pakai baju oren kat depan, btw


dgn muke seceria palsu mungkin, aku jwb "pukul 7.30!!!!!"
padehal dlm hati aku jwb "bile ko dah mati"

sikiiiiiiiiiiiiiiit lagi aku nak amik the suction thing that dentists always use and suck her eyeballs right out of her sockets!


ok ingatkan nk letak gambar ganas2, tp x jd. horror sungguh


kalo laa takdir menentukan die naik kapal terbang aku
pastu die tye ape masalah kapal terbang aku,
mmg aku terajang die laju2

i regret brushing my teeth this morning
should have let her experience the full effect of my morning breath..
haihh, maybe next time


nasib baik when i went to the pharmacy to get my medicine, the makcik attending me was really nice. =D

sry nina, u lost this round.
i am currently in "HATE DENTISTS MODE"
therefore,
pharmacists 1 - dentists ZIT/NIL/ZERO/BOOOO (0)
annis wins this round!!!


annis bila dah jd a successful and rich pharmacist yg suke belanja kwn2 =D




sudu, as the rep for physicians or doctor2 biasa ke apentah,
u'll be judged later, the next time aku jatuh sakit
so doakan laa aku jatuh sakit terok2(woi jangan laa, bodo)

haha XD

9 comments:

Nina :) said...

BABI!
u know i'm good with kids. lagi2 budak tadika. so u dont hv to worry. ntah2 die br lps kne mrh dgn laki/superior die.
ahaha either way, aku xkesah..yg ak tau..nnt lps ak da grad, kau dtg kt aku tau, konfem ak layan dgn baik naaa.. siap kasik gula2 lepas treatment. haha.

btw, kau gi buat treatment katne ni?

Nina :) said...

tmbhn: KUANG AJAQ AHH YG PART ZIT/NIL/ZERO/BOOO tu over tau! komplen kt mak ak. huh!

sudu said...
This comment has been removed by the author.
sudu said...

alolololo.... org wat post emosi,die pun nak emosi kat blog gak.. dude, get ur own identity will ya.

aku baca dlm blogroll aku "medibitch" aku da terasa dah. rupanya nina. so ok, hahaha. im fine with that.

but seriously, kalau aku, aku dah makiiiiiiii itu dokter hanjeng sambil cakap "oops, kau dah tekan suis hanjeng akak ye. kung kung kung!!!"

takblehblah giler babiiiiiii. eh siyes aku rasa nk bagi penyepak (tangan. pe-nyer-pak. not pe-nyae-pak) kat minah tuh doh. ape masalah!!!! yg ko pun jawab tergege-gege nk wat baek watper. ko baya kot.. (ke hospital kerajaan?).

btw, apa masalah dtg kul 11???? aku cabut gigi kul 10 mlm lek jer dokter tuh... (Klinik Gigi USJ, taipan). yes aku dapat gula jugak. nina, ntah2 dokter aku tuh grad padjajaran.. hahahaha

peace and out.

batchiwa. said...

hahah. malas layan ke emosian korg. sebab ak pon emosi. bad day jugak. kang ak buat post, same plak kan tak mcm poyo lebih.

yg penting, gambar annis terbaik! tahniah maliq!! :)

maliQ said...

apsl comment2 korg pjg gile? emosi habis dowhh..hahahahah

nina: xde2..no alasan for pms-ing doctors..weii kalo ade ape2 jd pon, professional ahh sket..dont take it out on an innocent guy like me! =P

sudu: tu laa psl..gile bad timing nk ber-emosi..patot nye aku yg dulu..danggg..hahaha

aku gi klinik kerajaan putrajaya dowhh..kene byr RM2!!!! tp nasib baik dpt free wifi..n yessss, hp aku ade wi-fi!! woot woootttt =P

batch: haha..join laa batch dlm ke-emo-an!! =DDD

n yessss, aku pon setuju, gamba annis cantik! =P

Annis Natalia Abdul Hamed Shah said...

YA ALLAH!! AKU GELAK TERGOLEK2 BACA POST NI. betapa bitchy nye ko ni maliq. omg. aku bace comment syam pon aku da nak terjatuh dr kerusi sbb gelak. hahhahaha.. but i love love love the pharmacist picture. sayang maiiq!! *terus tak kisah bab ko emo tahap dewa*

maliQ said...

hahahaha...cool kan gamba pharmacist tu? lol from now on, aku nk panggil ko ANNIS SMITH!
wahhh mrs smith gitu?
LOL XD

chocolatpontostory said...

like da way u express ur thoughts here.

sempoi.